fbpx

עיצוב משרד קטן – מה עושים שהמשרד עובר לבית?

המציאות בצל הקורונה מכתיבה אופני פעולה שלא הכרנו עד היום. אנו עדים לשינוי גישה ואופן התייחסות למקום העבודה ולאופי העבודה ונוצר צורך בעיצוב משרד קטן.  אם עד היום יכולנו לדבר על עבודה מסביב לשעון במשרדים גדולים המשותפים לכלל העובדים, מחוץ לשטח הביתי, היום, העבודה מהבית, הפכה לעיקרון מחולל סביבו נרקם מערך שלם של פעולות המתייחסות לאופי העבודה ואיכותה. פינת העבודה הביתית הופכת להיות המשרד הביתי שלנו. בין אם הוא זמני או בין אם קבוע, ההתייחסות לעיצוב משרד קטן הכרחית בהתאמת פינת העבודה כמקום מיטבי המאפשר תנאים אופטימאליים עבורנו לשהות ועבודה.

בין אם המשרד הביתי פועל בכל ימות השבוע, ובין אם הוא פועל רק מספר פעמים בשבוע, בין אם חזרנו באופן חלקי למקום העבודה, או בין אם העתקנו לגמרי את מקום העבודה לביתנו. עלינו להבין כי המשרד הביתי זהו משרד קטן הפועל מתוך שטח הבית שלנו. לכן, בראש ובראשונה כדאי שניצור הפרדה, קודם כל רעיונית, בין פעולות המשרד לבין פעולות הבית. (כמובן שנדרשת גם הגדרה ומתיחת גבולות ברורים בין פינת העבודה לבין כלל הבית).

שולחן משרד קטן
צילום: דקל אבו

מיקום המשרד אינו משנה את הכללים והצרכים

נגדיר שעות עבודה ברורות וקבועות לעבודת המשרד ולבית, תוך הקפדה מוחלטת על כלל זה. הגדרת מסגרת שעות ברורה תהווה את הבסיס לפינת עבודה מוצלחת ופורה. הפרדה פיזית יכולה להיעשות באמצעות השמשת חדר לטובת המשרד הקטן. במקרים בהם לא ניתן להשמיש חדר לטובת המשרד, כדאי להגדיר פינת עבודה באחד האזורים הפנויים בבית, תוך מקסום התנאים לכך, סגירת החלל באמצעות דלת במקרים המאפשרים זאת, תעזור לבידוד רעשים ומתן פרטיות.

עיצוב משרד קטן
צילום: דקל אבו
עיצוב משרד
צילום שירן כרמל

מה חשוב בעיצוב משרד קטן

בעיצוב משרד קטן, שיכול להיות חדר קבוע, פינה קבועה, או אפילו פינה גמישה, המשתנה בהתאם למערך הכללי של הבית, רצוי להתייחס למספר נקודות:

  • שולחן עבודה – חשוב שיהיה לנו שטח עבודה נוח. שטח שבו נוכל להניח את החומרים מחשב נייד או נייח וממנו נוכל לעבוד.
  • תאורה – תאורת עבודה מתאימה, הכרחית לעבודתנו היעילה והנוחה. על כן אם פינת העבודה שלנו נמצאת במקום בו התאורה לא מספיקה, דאגו לתאורה נוספת. היא יכולה להיות תאורה שולחנית וממוקדת.
  • ריהוט ואיחסון – סביר להניח כי נבלה לא מעט שעות בפינת העבודה. הכיסא בפינת האוכל או כל כיסא אחר, אינם מתאימים לנו לעבודה לזמן עבודה ממושך. כדאי לדאוג לכיסא ארגונומטרי המותאם לעבודה מול מחשב
  • אחסון – בין אם זוהי פינת עבודה גמישה, או בין אם פינת עבודה קבועה, כדאי לדאוג לריהוט מתאים לאחסון החפצים, הניירת הקשורים למשרד שלנו. כך ניצור לעצמנו סדר במראה הבית ודברים לא ילכו לאיבוד.
  • אקוסטיקה ובידוד מרעשים – במקרים בהם השמשנו חדר לטובת המשרד הביתי, פחות נרגיש את רעשי הבית. אולם כאשר פינת העבודה נמצאת בחלל הפתוח של הבית, אנו חשופים לרעשי הבית. דבר המצריך פתרונות יצירתיים לבידוד הרעשים. אחד הפתרונות היעילים בעיני הוא שימוש באזניות איכותיות. אלה, מלבד בידוד הרעשים, יכולים גם להנעים את זמננו במוזיקה שנבחר.
  • אקססוריז – פרט לא פחות חשוב הוא האקססוריז. אם זהו חדרנו הקבוע, אז כמובן שנוכל להוסיף פריטים שאנו אוהבים, תמונות, לוח מודעות, או כל דבר אחר שנוכל לתלות או להניח על השולחן באופן קבוע. אך אם המדובר בפינה גמישה בבית, כדאי לשייך אותה אליכם באמצעות תזכורת נהדרת – פריט אישי נייד, אותו תוכלו להניח על השולחן במהלך עבודתכם, ולאסוף אותו בסיומה של עבודה.
אקססוריז למשרד
צילום דקל אבו

ניצול נכון של חלל המשרד הקטן

כתבה: עידית אבו, מעצבת פנים המתחמחה בסביבות עבודה ומרחבי למידה

יצירת קשר

מאמרים קשורים:

דילוג לתוכן