fbpx

פתרונות עיצוב באמצעות טפטים

פתרונות עיצוב באמצעות טפטים, יכולים להיות פתרונות נפלאים כחלק מתכנונו ועיצובו מחדש של הבית. הבית שהפך למרכז עולמנו בשנה האחרונה חייב שינויים וחידושים. טפטים יכולים להיות תוספת נכונה ופשוטה לחלל הבית. 

כמעט שחלפה לה שנה מאז פרצה הקורונה אל חיינו בסערה. מעבר לכל השינויים וההרגלים החדשים שלמדנו אט אט לאמץ וכנראה עוד נמשיך ונלמד, הבית קיבל משמעות יתירה עבורנו. ריבוי הסגרים, סגירת בתי העסק והותרת עבודה חיונית בלבד, הביאו לכך שמרחב התנועה שלנו הלך והצטמצם, עד כדי כך שהמושג 1000 מטר כבר מזמן פרץ את גבולות מסלול הריצה. אנו מכירים אותו כיום בעיקר כמגדיר מחדש את חופש התנועה שצומצם לנו. הבית שלנו הפך להיות המקום בו אנו נמצאים כמעט 24 שעות ביממה. אנו חיים בו, עובדים ממנו ואפילו מבלים בו. בלית ברירה או שלא, למדנו כיצד להפיק זמן פנאי תרבות ואיכות בין כתליו. על כן, טבעי שנרצה להשקיע בפינות הבית, בעיצוב קירות הבית ובסידורו מחדש, על מנת שיהווה עבורנו סביבה נעימה להעביר בו את זמננו.

כשחושבים על זה, זה נראה כל כך רחוק שבתקופה זאת ממש, לפני הקורונה, נהגנו כמשפחה לתכנן את החופשה הקיצית שלנו ביעד זה או אחר בעולם, וכאדם שחי ונושם עיצוב ואמנות זה הזמן בו הייתי סוגרת מילאנו, האמת שאפילו יפן עלתה על הפרק כאופציה רלוונטית להפליא. בכל אופן, הייתה זו תקופה נפלאה מלאה בהתרגשות וציפייה לקראת המפגש עם מקומות חדשים, תרבויות ואנשים, נופים טעמים וצבעים. זה לא שהתשוקה להנאה פסקה בעקבות הקורנה, היא פשוט הופנתה לכיוונים אחרים.

פתרונות עיצוב באמצעות טפטים

המרחב הביתי הופך להיות המרכז ומחייב פתרונות עיצוב נכונים ומותאמים

אם עד היום היינו עסוקים ב- ZOOM OUT, הכי רחוק שאפשר, ידענו לתכנן לסוף העולם, הקורונה גילתה לנו את נפלאותיו של ה- ZOOM IN. למדנו להוקיר ולהעריך מחדש את הסביבה הקרובה אלינו ואת כל רדיוס 1000 המטרים שהותירו לנו. למדנו להתרגש מטיול בגבעה הקרובה, פתאום השביל מתחת לבית נראה מרתק לגמרי לשוטט בו ולנשום את החוץ וכל הירוק מסביב. יותר מכך, למדנו להכיר את ביתנו מחדש מתוך התרגשות וציפייה לגילוים של פינות ומוקדים מחודשים. אנו מוצאים עצמנו חולמים ומתכננים מחדש את ביתנו, ממש כאילו תכננו טיול ליעד בו לא היינו מעולם. מואר מעוצב, חי ונושם בצבעים עזים יותר או פחות. מטופח ומסודר. חלקנו אף מצאנו את זמן הקורונה, כזמן מצויין לשיפוץ יותר נרחב. אך בין אם אנו דואגים רק לאקססורייז פה ושם, שינוי רהיט ,צביעה או טפט קיר, או בין אם נכנסנו לשיפוץ הרבה יותר נרחב, מה שבטוח, הוא שהעיסוק בנראותו של הבית עושה לנו שמח בלב והאמת היא, שהוא עושה הרבה יותר. שהרי מחקרים רבים מעידים על הזיקה ההדוקה בין איך שנראה מקום לבין התחושה שהוא משרה עלינו. במילים אחרות, כאשר הבית שלנו מטופח מעוצב ומסודר באופן המתאים לנו ועונה על צרכינו המחודשים, מצב הרוח שלנו מרומם, דבר החיוני לנו כאנשים המנהלים חיים שלמים מתוך הבית.

פתרונות עיצוב אהבה
פתרונות עיצוב המשדרים אהבה

באופן אישי למדתי, גם אני, להוקיר את ביתי מחדש, להתעורר לקרן אור הפוצחת מתוך הגינה אל סלון ביתי, שוטפת בחום את הספות הכחולות ואת צבע הקיר הנעים. פתאום מצאתי עצמי עוצרת ומשתהה, בוחנת כל פינה ופינה בביתי. בוחנת מחדש סידורם של פריטים. מתרגשת מול יופיו של טפט הקיר שעיצבתי במיוחד, המזכיר לי מחדש כל יום, כמה אני אוהבת את מקום משכני. גם אני, כמו רבים מאתנו, נפניתי לחשיבה מחדש על ביתי האהוב. בזמן של קורונה הספקתי לעצב מחדש את חדריהם של שלושת בני הבוגרים, כאשר בחדרו של בני הצעיר מבין שלושתם, תכננתי טפט שעם מעוצב, המשלב גרפיקה מודפסת. האמת היא, שגיליתי שני דברים מהותיים: האחד הוא כי לא תמיד צריך להוציא המון כסף על מנת לחולל שינוי גדול והדבר השני הוא שישנם דרכים יעילות בהן ניתן לעצב את הבית מבלי לצאת מהבית.

ישנן שתי אפשרויות בבחירת טפטים

כמי שמאוד אוהבת צבע וחומרים, עיצוב קירות הבית, הוא נושא מאוד חשוב עבורי, על כן אני מוצאת כל פעם מחדש, כיצד לטפל בקירות בחומרים ובצבעים שהכי יתאימו לחלל. אחד הפתרונות שמצאתי שאני מאוד אוהבת להשתמש בו, הוא עיצוב באמצעות טפטים. בעיני, המילה טפטים היא הרבה יותר רחבה. היא כוללת בתוכה כל חומר דו ממדי שאנו יכולים להדביק על הקיר. במיוחד בימים אלו, עיצוב באמצעות טפטים, יכול להוות פתרון נפלא כחלק מתכנונו ועיצובו מחדש של הבית בלי לצאת מהבית. כאשר אנו מדברים על טפטים, אז כדאי לדעת כי באפשרותנו לבחור מבין שתי אפשרויות. האחת היא לבחור טפט מוכן מתוך קטלוג, כלומר פריט מדף מוכן שלא ניתן לערוך בו שינויים.

פתרונות עיצוב

האפשרות השנייה היא תכנון אישי, וכאן מנעד האפשרויות שנפתח עבורנו הוא אינסופי, גם מבחינת הגרפיקה שנבחר וגם מבחינת החומר עצמו עליו היא תודפס, לדוגמא הדפסה על שעם, מדבקה מחיקה, מדבקת גירים, רק תתחילו לדמיין. האמת היא שבשני המקרים אין צורך לצאת מהבית. אם אנו בוחרים בטפט מוכן, אז ללא שום בעיה, נדפדף בקטלוג אינטרנטי עד לבחירה האהובה שלנו, הזמנה ושליח עד הבית. אם בחרנו באפשרות התכנון האישי, גם כאן אין לנו כלל בעיה. כל שאנו צריכים, הוא לתאר בפני איש המקצוע, את מה שאנו רוצים. אנו יכולים לשלוח לו איזו תמונת השראה כבסיס לתכנון. חשוב להבין שבתהליך הפקת הטפט האישי מעורבים הגרפיקאים שיתרגמו את הויז'ן שלנו לויזואל. משם הם ישלחו את קובץ הגרפיקה להדפסה על טפט או כל חומר אחר שנבחר, שיתלה לבסוף אצלנו בבית.

פתרונות עיצוב באמצעות טפטים

הטפט יכול להזכיר לנו כמה הבית הוא העוגן

טפטים ומדבקות אהבתי מאז ומתמיד, כמובן במינון המדויק והנכון עבור החלל. אני משתמשת בחומר זה, בפרויקטים שונים שלי. בין אם אלו משרדים, בתי ספר או בבתים פרטיים. כאשר ביתי עבר שיפוץ לפני כמה שנים, בחרתי לעצב טפט שיהיה מספיק דומיננטי ויהווה פוקל פוינט למרכז הבית. הדומיננטיות שלו באה לידי ביטוי בבחירת מיקומו, על הקיר המרכזי באזור המדרגות. מיקום שלא ניתן לפספס אותו. השתלטותו על המרחב, צבעיו וכמובן המשפט שבחרתי לשלב בו (COMPOSITION OF LOVE) כחלק מקומפוזיציה מדויקת עבורי. האמת היא שבימים אלו, בהם הבית שלי, הפך להיות עוד יותר חשוב עבורי ממה שהיה תמיד. הטפט התלוי על הקיר קיבל רלוונטיות ומשמעות נוכחת הרבה יותר גדולה. הוא מזכיר לי כל בוקר מחדש כמה הבית הוא העוגן, הוא המקום שבנוי מחומרים של אהבה, וזוהי בעצם התשתית הקיומית שמאפשרת להתנהל בימים מטורפים שכאלה.

טפטים

אז אצלי הטפט הוא בקיר המדרגות, אבל בעצם ניתן להתאים טפט לכל פינה בבית. בין אם זה חדר השינה, מטבח או אפילו המשרד הביתי. הטפט יכול להיות פריט דקורטיבי בלבד, או שהוא יכול להיות גם פונקציונאלי. לדוגמא הדפסה על שעם, יכול להפוך את הקיר ללוח מודעות. טיפ עבור הורים לילדים קטנים: הדפיסו להם דף צביעה ענק, או מנדלה שניתן לקשקש עליו ולמחוק כל פעם מחדש, בטוח שזה יעסיק אותם כמה שעות טובות.

אז מה לבחור? מוצר מדף או תכנון אישי? האמת היא שלכל בחירה יש את היתרונות והחסרונות שלו. אבל אם תשאלו אותי, אעדיף תמיד להכניס באופן כזה או אחר את זווית התכנון האישי, פשוט כי כך החלל הופך לייחודי, כזה שלא אפגוש מחר בכל פינת פינטרסט

יצירת קשר

מאמרים קשורים:

דילוג לתוכן