ספריה מעוצבת, מרחב חדשנות ורסטילי | בית ספר תיכון ע"ש יצחק נבון, מודיעין

מרחב של ידע ותוכן מושתת טכנולוגיות

תכנון הספריה נדרש, לדיוקים והתאמות למציאות הטכנולוגית בה אנו חיים. שאלות כמו מה יונח על מדפי הספרים והאם בכלל יהיו מדפים? האם יהיה זה מרחב של שקט? מה יעשו שם חוץ מלקרוא ספרים? אלו הנחו אותי בהבנת המרחב ובתכננו לידי מרחב גמיש המשלב בין מספר עולמות ומייצר מהם מכלול שלם הוליסטי וטבעי. מרחב המאפשר תהליכי למידה במגוון סגנונות.

מרחב חדשנות ורסטילי של ידע ותוכן מושתת טכנולוגיות
פדגוגיה, מבוססת פרויקטים, מהווה את הדנ"א של בית הספר, והיא זו אשר היוותה את הבסיס לפעולת התכנון. תהליך למידה כזה, מבקש אותנו לשאול את השאלה, להגדרת הפרויקט ולצאת למסע של למידה. תהליך הנדרש להתנסויות ממשיות, מבוססות ידע תיאורטי ומעשי כאחד. היה לי ברור שהמרחב צריך לאפשר את כל אלו. בשטח של כ- 400 מ"ר יצרתי שלושה אזורים מרכזיים ומוגדרים: שטח לישיבה לא פורמאלית המזמנת ישיבה של יחידים או התכנסות בקבוצות, שטח להתכנסות בקבוצות ולמידה פורנטילית ושטח המוגדר לעבודה מלכלכת "מייקר" לביצוע והוצאה לפועל של רעיונות תאורטיים פרי תהליכי הלמידה. שטח ה"מייקרים" הוא בעצם בית מלאכה המאגד בתוכו חומרים וכלים לעבודה. בכל שלושת האזורים מפוזרים עולמות הידע הן בצורתם המסורתית כספרים והן כידע דיגיטלי. האזורים המוגדרים באמצעות צבע וחומר, מהווים אזורים גמישים המאפשרים מעברים טבעיים פיסיים ורעיוניים כאחד.

פרוייקטים באותו נושא:

שיתוף

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp

צ'אט

דילוג לתוכן