fbpx

מרחב למידה חדשני – חיבורים והקשרים

עיצוב סביבות למידה חדשניות תומכות טכנולוגיה - בית ספר חוט השני, מודיעין

אחד האתגרים הגדולים במבני חינוך קיימים, פיסיים ורעיוניים כאחד, הוא לחולל בהם את השינוי המהפכני הנדרש, לכדי חדשנות בחינוך.

חדר המחשבים, שהתנהל שנים רבות כחדר מחשבים המוכר לנו מהעבר, בצורת מחשבים נייחים סדורים על שולחנות היקפיים, מקובעים למקומם, שינה את פניו. החדר הישן הפך למרחב למידה חדשני, תומך טכנולוגיה.

מרחב למידה חדשני
בבית הספר, הלמידה אינה מתמקדת במחשבים כמקצוע, אלא בקהילות לומדים, הנעזרות בכלים טכנולוגיים ודיגיטליים, על מנת לחקור ולפתח את הידע, מתוך זיהוי האתגרים הלימודיים המתאימים להם. למידה הנעשית מתוך עיקרון של חדשנות התומך בחיבורים והקשרים בינאישיים ודיגיטליים כאחד. אחד העקרונות החזקים, המהווים ניגוד מוחלט למה שהכרנו קודם, הוא למידה תוך כדי תנועה. על כן, השפה העיצובית שפותחה כאן, איפשרה בראש ובראשונה את מקסימום התנועה במרחב: לצד כמה עמדות נייחות, המאפשרות למידה בקבוצה, הוכנסו טאבלטים וניידים, המאפשרים תנועה במרחב, ומקסימום הרכבי ישיבה המותאמים לסגנונות הלומדים השונים. בנוסף, התגבשה השפה העיצובית כתומכת את המבנה הקיים. הממ"ד, הוא חדר בו כל הקירות "מקושטים" באלמנטים כמו מפסקים מכל הסוגים והצורות לצד תעלות כבלים חיצוניות. כדי להפוך את האילוצים הללו, כחלק מהשפה העיצובית, תוכננה מערכת שלמה של צינורות, המכילה לוחות מחיקים, מגנטים וגופי תאורה. מערכת הצינורות, הפכה את כל האילוצים הקיימים על הקירות, כמפגן עיצובי נהדר, כמו גם משלימה את המוטו החינוכי של בית הספר – חיבורים והקשרים, דיגיטליים ובינאישיים, בכל רגע נתון

פרוייקטים באותו נושא:

מכללה לחינוך

עיצוב ישן וחדש – טרקלין דוד ילין

עיצוב ישן חדש. חזית ביתית, חמה ומסבירת פנים, המציעה טיול בין מגוון סצנות אפשריות של פעילויות והיסטוריה, עבור קהל הסטודנטים והמשתמשים, מגדירים את אולם הטרקלין

קרא עוד »
דילוג לתוכן