fbpx

ספרייה גמישה| בית ספר עיסאוויה לבנים, ירושלים

ספרייה גמישה - מרחב המאפשר עבודה ולמידה במגוון סגנונות

בית הספר פותח את שעריו לתהליכי למידה ופדגוגיה עכשוית. הדרישה הייתה הקמת ספרייה שתהווה מרכז למידה צבעוני ומיוחד, המאפשר סגנונות למידה ועבודה סביב ספר, נושא ומחקר בסגנון פחות שמרני ופורמאלי.
כדי לאפשר שילובם של סגנונות שונים וצרכים שונים, הי לי ברור כמה הכרחי, שהמרחב יהיה גמיש ודינמי, המאפשר התכנסות של קבוצה גדולה, למידה פרונטלית, עבודות בשולחנות פורמליים, עבודה בקבוצות קטנות, ישיבה בלתי פורמלית, לוחות פעילים, עבודה עם מדיה דיגיטלית, ישיבות מורים, וכמובן עבודה עם ספר כתוב.

ספרייה גמישה עם מגוון שימושים
הדגש היה להכניס צבע, המון צבע חומר וטקסטורות על מנת להגיש ערב רב של סגנונות ולמידה. הדגש על שולחנות מודולריים, היווה את הדנ"א של כל הפרויקט, משם בעצם נולדה כל השפה והצורניות של המרחב כולו. תכננתי שלושה שולחנות מרכזיים אשר יודעים לעבוד כעצמאיים בחלל ויודעים להתאגד למעין משולש בעל שלוש שלוחות, כאשר בכל אחד מהם מובנית תיבה ובה גליל נייר סקצ'ים לשרבוט רעיונות וסיעור מוחות. העמדת השולחנות, הכתיבה את פריסתה של הרצפה וחלוקתה למשטחי צבע, כמיצרים עוגן וסימון להעמדת השולחנות בקלות. כלומר השולחנות מתיישרים על קו ההפרדה של משטחי הפיויסי ללא כל קושי, וכך בשניות ניתן לארגן את השולחנות לקבוצה ולהפרידם ללא חשש שיטיילו בחלל. השפה הצורנית שנוצרה גזרה מתוכה גם את צורתן של הבמות לכדי נפחים ועמוק, ומשם את כל הצורניות בקווים אלכסוניים של מדפי הספרים והלוחות הפעילים.

פרוייקטים באותו נושא:

מכללה לחינוך

עיצוב ישן וחדש – טרקלין דוד ילין

עיצוב ישן חדש. חזית ביתית, חמה ומסבירת פנים, המציעה טיול בין מגוון סצנות אפשריות של פעילויות והיסטוריה, עבור קהל הסטודנטים והמשתמשים, מגדירים את אולם הטרקלין

קרא עוד »
דילוג לתוכן