fbpx

אוקיינוס של ידע – 21M | מרחב ציבורי בבית ספר המ"ה, לפיד

עיצוב מרחב ציבורי - רבדים של ידע ופעולה

מרחב למידה פורץ גבולות, שהתחיל בחלומה של מנהלת ליצור מרחב של ידע ופעילות בנושא אוקיינוסים.
המרחב, הוא מרחב ציבורי המשותף לכיתות א'-ב'. צורתו הריבועית אפשרה לנו לשחק בו כחומר ביד היוצר.
היה לי חשוב לייצר סביבה המדברת בשפה אחת מהודקת וברורה, דרכה יבוטאו ששת שלבי החקר המדעי, באופן חי, רלוונטי ומלהיב.

ילדים במרחב ציבורי עיצוב עידית אבו
ההתייחסות לנושא – עולם התוכן חיברה אותי להתבוננות במרחב כמכלול שלם של רצפה, קירות ותקרה. השפה העיצובית נולדה מתוך הרעיון של חשיפת עומקיו ורבדיו של האוקיינוס, על כל המשמעויות שבו. רצפת המרחב שחופתה בפיויסי מיוחד, תוכננה בהשראת טופוגרפית קרקעית האוקיינוס. הרצפה היא תשתית למשחק מסלול עם איקונים קבועים, אך מאפשר כל פעם משחק בתכנים משתנים, אינו מוגבל רק לנושא אחד. הרהיטים הפונקציואליים: שולחנות עבודה, במת התכנסות ואזורי התכנסות שקטים צמחו מתוך המראה הטופוגרפי והשלימו אותו הן בנראות והן ברעיון. השולחנות והבמה מהווים מעין איים במרחב האוקיינוס ואילו אזור ההתכנסות מהווה את הצוללת המשוטתת במרחב הפתוח. הצוללת מכילה פריסקופ דרכו יכולים תלמידים להתבונן על אוביקטים משתנים במרחב. הטיפול בקירות אף הוא היה מעניין ומאתגר. כל קיר מבטא קטגוריה שלמה של תוכן הקשור לאוקיינוס מחד ומאידך מבטא שלב נוסף בתוך כל ששת שלבי החקר. הקירות כולם הם קירות פעילים המזמנים למידה מאתגרת וחוויתית. אחד הדברים המרתקים שזימן לי הפרויקט הזה הוא תחילתו כשרבוט רעיוני עם עפרונות צבעוניים ונייר סקיצה. עבודה זו מאפשרת חופש אמיתי לבטא כל רעיון, הנייר סופג את הכל

פרוייקטים באותו נושא:

מכללה לחינוך

עיצוב ישן וחדש – טרקלין דוד ילין

עיצוב ישן חדש. חזית ביתית, חמה ומסבירת פנים, המציעה טיול בין מגוון סצנות אפשריות של פעילויות והיסטוריה, עבור קהל הסטודנטים והמשתמשים, מגדירים את אולם הטרקלין

קרא עוד »
דילוג לתוכן