fbpx

מרחב גמיש – עיצוב סביבת למידה בית ספר אופק, גבעת זאב

עיצוב סביבת למידה- גמישות של גוף, מרחב ומחשבה

סביבת למידה המאפשרת גמישות של גוף, מבנה ומחשבה.  אחד העקרונות המאוד חשובים בתכנון הסביבה הלימודית הוא ההתייחסות לרווחה הנפשית של הלומד – WELLBEING, שמטרתה להביא למצב  של לומד הלוקח יוזמה ופועל לקידומו בכל הרבדים, מול עצמו ומול הסביבה.  מתוך הנחת יסוד פשוטה הטוענת כי מצב רוחו של האדם מושפע מהסביבה וכמובן משפיע בהמשך על איכות פעולותיו.

כאשר פנתה אלי מנהלת בית הספר ופרשה בפני את האג'נדה החינוכית שלה ושל קהילת בית הספר, היה ברור כי עיקרון ה- WELLBEING   והתייחסות להיבט הרגשי כמקדם תחושת הביטחון והחופש לביטוי עצמי של ה

סביבת למידה גמישה
הטיפול בחלל התייחס לשני דגשים עיקריים: התאמת המבנה לצרכים שונים ומשתנים ולקהלים שונים ויצירת סביבה בטוחה ומרגיעה המעודדת לפעילות ולמידה. הפתרון המדליק שיצרתי נתמך על מערכת פרזול, המעוגנת לתקרה ומאפשרת סגירת חללים ופתיחתם עד לכדי מרחב שלם ופתוח. מערכת הפרזול כוללת בתוכה מסילות המאפשרות הסתה מלאה של הווילון עד לכדי סגירת החלל לגמרי. בנוסף יצרתי מערכת של אזור עבודה משתנה הנצמד לקירות. דאגתי שרוב האלמנטים הנמצאים בחלל יוכלו לנוע ממקום למקום בהתאם לצורך. שימוש במשטחים מרופדים, בין עם על הספסל, קירות או רצפה, תרמו לאווירה נעימה ורגועה. כדי להשלים את המראה, השתמשתי בפלטת חומרים וצבעים רגועים בשילוב טקסטיל רך לצד עץ טבעי.

פרוייקטים באותו נושא:

מכללה לחינוך

עיצוב ישן וחדש – טרקלין דוד ילין

עיצוב ישן חדש. חזית ביתית, חמה ומסבירת פנים, המציעה טיול בין מגוון סצנות אפשריות של פעילויות והיסטוריה, עבור קהל הסטודנטים והמשתמשים, מגדירים את אולם הטרקלין

קרא עוד »
דילוג לתוכן