fbpx

ייעוץ מקצועי וממוקד למנהלים ואנשי חינוך העוסקים בתכנון סביבות למידה, עבודה ומשחק.

אז מזה אומר ייעוץ תכנוני?

ייעוץ תכנוני הוא פיתוח של עידית אבו, מתכננת ומעצבת, מומחית בתרגום עולם הפדגוגיה והחינוך לעולמות העיצוב ותכנון מבני חינוך.

ייעוץ תכנוני גובש מתוך הבנה והכרות עמוקה עם מערכת בתי הספר והניהול. הוא נולד כדי לתת מענה למנהלים ואנשי חינוך שצמאים לעשות שינוי משמעותי במרחבי הלמידה שלהם ולהפוך אותם לסביבות למידה ועבודה אטרקטיביות המבטאות חדשנות פדגוגית ועוזרות לתלמידים ללמוד בצורה טובה יעילה ומהנה יותר, כל זאת, בתוך מסגרת תקציב מוגבל.

זה נכון שהמצב האידיאלי הוא ללוות פרויקט מתחילתו ועד סופו. משלב החלום והתכנון ועד השלב של סיום כל ההתקנות. פרויקט מסוג זה כולל שיפוץ יסודי ומאסיבי, ונדרש מן הסתם למסגרת תקציב רחבה. אולם, הרבה פעמים, בתי הספר פועלים במסגרת עצמאית, ללא תמיכת הרשות ובתוך תקציב קטן ומוגבל. בדיוק בשביל זה פיתחתי את השרות של ייעוץ תכנוני, שיכול לתת לכם מענה ולפעול בתוך מסגרת התקציב המוגבל באופן אידיאלי.

ייעוץ תכנוני

עידית אבו, בעלת סטודיו לעיצוב.

 מתמחה בתכנון סביבות עבודה למידה ומשחק חדשניות ואטרקטיביות. 

בוגרת תואר שני בהצטיינות באוריינות חזותית מטעם סמינר הקיבוצים ולימודי עיצוב פנים מטעם הטכניון. את ראשית דרכי התחלתי כמורה, בוגרת תואר ראשון בחינוך מיוחד.

לימודי חינוך מיוחד, גרמו לי להבין כי כל אחד מאתנו הוא עולם ומלואו, בעל צרכים ייחודיים ומשתנים.  הבנה כזו מצריכה את הגמישות המחשבתית ובדיקת כל האפשרויות הגלומות בחומר, בצבע ובצורה על מנת לייצר את הפתרון התכנוני המיטבי עבור המשתמש.

מאז שאני זוכרת את עצמי, היצירה היא חלק בלתי נפרד מחיי. יש משהו מאוד מרגש בעבודה עם חומר, מתיחת גבולות והאפשרויות המרובות שהוא מזמן לפעולה. עבורי, מגרש המשחקים הוא החומר הצבע והצורה וכל מה שביניהם.

הייחודיות שלי הם החללים שאני יוצרת, המאופיינים בקו ייחודי בעל צבעוניות נועזת ועליזה אך מדויקת שאינה מעייפת את העין. אני מקפידה על עיצובים ייחודיים שאינם חוזרים על עצמם, ובכל פרויקט אני מוצאת עצמי מתכננת מוצרים חדשים. אולם בסופו של עניין, מה שחשוב לי באמת הוא שלקוחות הקצה שלי, בין אם הם ילדים או מבוגרים , ירגישו שהמקום בו הם נמצאים, אותם עוטף אותם בחמימות ומשרה עליהם הרגשה נינוחה לבטא עצמם במלואם.

כיום, אני עוזרת למנהלי בתי ספר ורשויות, לגופים ציבוריים ופרטיים לתכנן סביבות עבודה ולמידה  אטרקטיביות, המבטאות חדשנות פדגוגית ומותאמות למציאות בה אנו חיים. אני עוזרת לגופים ציבוריים וגופים פרטיים לתכנן מרכזים לגיל הרך הכוללים סביבת משחק מהנה ואטרקטיבית.

אני עושה זאת באמצעות תכנון נכון של סביבות העבודה, מרחבי הלמידה  והמשחק, כך שיעזרו למשתמשים ללמוד בצורה איכותית ויעילה, להפיק הנאה, לממש את הפוטנציאל שלהם ולהגיע לתוצאות טובות יותר במישור הרגשי, קוגניטיבי ופיזי.

העולם שלנו שופע מוצרים ופתרונות מכל עבר המצהירים על נחיצותם כמייצרי שינוי פדגוגי ותהליכי למידה משמעותיים.

לא פעם אני נתקלת במנהלים ואנשי חינוך שהשקיעו את מיטב חסכונותיהם ברכישת מוצרים  כאלו ואחרים במטרה ליישם את רצונם בסביבת למידה חדשנית המאפשרת למידה משמעותית ורלבנטית, אבל… המציאות הוכיחה להם אחרת.

ייעוץ תכנוני עוזר לכם לברור בצורה מדויקת את המוצרים, לבחור את הפריטים והאלמנטים המתאימים לכם באמת מתוך הבנת הצרכים שלכם והשאיפות ומתוך הבנת אופיו ונתוניו של המבנה אותו אתם רוצים להפוך למרחב למידה.

לדעתי, מרחב למידה מוצלח מתחיל בהבנת הצרכים האמתיים  שלכם, הרצונות שלכם, לצד הבנת אופיו של המבנה וכיצד הוא יכול לשרת את הצרכים שלכם באופן המיטבי.

אז אני כאן עם הידע העצום שלי כדי לעזור לכם לעשות זאת בצורה חכמה ויעילה, לעזור לכם לנהל את התקציב שיש לכם באופן אופטימלי ולבחור את כל הפריטים והחומרים באופן שישרתו בצורה אמיתית ומשמעותית אתכם.

ייעוץ תכנוני הוא ייעוץ ממוקד הנותן מענה למנהלים ואנשי חינוך שרוצים לייצר שינוי משמעותי במסגרת תקציב מוגבל.

גיבשתי את השרות הזה, מכיוון שזיהיתי שחסר ידע והבנה בכל הקשור בתרגום הצרכים של התלמידים, התפיסה חינוכית והפדגוגיה, הלכה למעשה, לתכנון המבנה עצמו שידע להכיל ולתמוך בצרכים, בתפיסה החינוכית ובפדגוגיה.

בנוסף, הרבה פעמים, מסגרת התקציב המתאפשרת היא מוגבלת מאוד. לא פעם, נפגשתי עם מנהלים ואנשי חינוך מתוסכלים, שהשקיעו את הסכומים שהצליחו לחסוך בעמל רב ובנו מרחבי למידה חדשים ואף על פי כן מרחבי הלמידה החדשים נותרו ריקים מתלמידים.

ייעוץ תכנוני זוהי דרך מצוינת למקסם את התקציב שיש ברשותכם, ולנהל אותו באופן חכם ויעיל, על מנת להפוך את מרחב הלמידה לסביבת למידה ועבודה חדשנית, המותאמת לתלמידים ומאפשרת את ביטויים האישי.

במסגרת הייעוץ התכנוני:

  • אעזור לכם למקד ולדייק את הרצונות והצרכים שלכם.
  • אעזור לכם להבין את יתרונותיו וחסרונותיו של המבנה המיועד לסביבת הלמידה ועבודה ומה נדרש על מנת להתאימו לצרכים שלכם.
  • אחשוף בפניכם את החומרים והמוצרים האיכותיים העומדים בתקנים ומותאמים למבני חינוך.
  • אתאים לכם את החומרים/מוצרים/ספקים המתאימים ביותר עבורכם.
  • אכין לכם מתווה עבודה מסודר, הכולל שלבים ומפרט רחב של אנשי מקצוע ופריטים רלבנטיים.
  • אהיה זמינה לכל שאלה ועניין.

שאלות נפוצות:

בתהליך העבודה איתכם, אני מעבירה לכם ידע המבוסס ניסיון מקצועי מהשטח וכמובן ידע המבוסס על מחקרים ולימוד מתמיד שלי של חדשנות ופדגוגיה ואת הקשר שבין פדגוגיה למבנה.

יש לי ניסיון רב וידיע רחב בעבודה והכרות עם חומרים המתאימים למבני חינוך וציבור. אני מרכזת עבורכם את כל הידע ההכרחי לכם ליצירת מרחב הלמידה שלכם, כמו גם את אנשי המקצוע, הספקים והפריטים המיוחדים המתאימים לכם.

אני זמינה לשאלות ומלווה אתכם מתוך הנאה ותשוקה גדולה לתחום.

אני מבטיחה לכם, שאחרי הפגישה עימי, אתם תבינו בצורה מאוד ברורה כיצד עליכ לתכנן את מרחב הלמידה שלכם, כך יהיה מרחב למידה אפקטיבי ומשמעותי עבור הילדים.

אני מאמינה שליווי טוב ואיכותי מתחיל בפגישה שלנו בשטח, בה אנו מכירים, נחשפים למבנה ולרצונות שלכם. משם אנו ממשיכים להכרות עם חומרים שיכולים להתאים ולחשיבה וניתוח כל הנתונים על מנת לגבש את הכיוון הנכון ביותר לתכנון מרחב הלמידה. אולם יחד עם זאת, חשוב לי שלאחר הפגישה עימי, תוכלו ליישם באופן מיטבי את כל מה שעלה במפגש בינינו. לכן אתם תקבלו ממני דוח מפורט ומסודר המסכם את המפגש בינינו ומכיל את כל הידע, שלבי העבודה, רשימת ספקים, הערכת מחירים ואומדנים, רשימת פריטים, חומרים וצבעים. הכל על מנת להקל עליכם ולעזור לכם להפוך את מרחב הלמידה שלכם למרחב למידה משמעותי ורלבנטי במסגרת התקציב והמשאבים העומדים לרשותכם.

הייעוץ התכנוני מתקיים אצלכם, במרחב המיועד להפוך למרחב למידה משמעותי. קיום המפגש במקום הוא קריטי לתהליך עבודה נכון ומדויק, מכיוון שהוא מאפשר לי לבחון את המקום מקרוב, בין עם זה אופן התנהלות התלמידים במרחב ובין עם הרכב החומרים והצבעים, מצב המבנה ואופיו.

חשוב לי להדגיש כי אני מאמינה כי תכנון נכון של מרחב הלמידה הנעשה מתוך הקשבה לצרכים של התלמידים במציאות של ימינו, הוא צעד קריטי במימוש מהותם של תלמידים ובעידוד תהליכי למידה רלבנטיים ומשמעותיים לעולמם.

אם תשאלו אותי, אני בכלל מאמינה במשאב האנושי, בילדים בפרט ככוח המניע והפורץ את כל גבולות הידע והיצירתיות. אני מאמינה שאם נספק את הקרקע המתאימה, אז השמיים הם הגבול. לכן, חשוב לי לתת לכם את המקסימום שניתן במפגש בינינו. בידע ובהכרות עם ספריית חומרים עשירה. אבל אם עדיין תרגישו שישנם שאלות שנותרו לא פתורות, או לחילופין אם תעלה שאלה במהלך הדרך, אני מעניקה לכם פגישת זום נוספת שבה נוכל לדון על הסוגיות השונות.

דילוג לתוכן