ההרצאה בנושא המרחב הציבורי, חללי עבודה ולמידה ומה שביניהם, פורשת בפניכם את הרקע לביסוסם של מרחבי למידה חדשניים, הקשר בין מבנה לפדגוגיה , מהו בכלל מרחב למידה חדשני במציאות של ימינו וכיצד ניתן לתרגם אותו הלכה למעשה במרחב שלכם, ביחס לצרכים ולקהל המשתמשים.
נבין כיצד לקרוא את המרחב הכיתתי והציבורי ביחס לצורתו המבנית וביחס להרגלי הלמידה שנהוגים במקום.
נבין מה נדרש מאיתנו על מנת להפוך את מרחבי בית הספר למרחבים שיתופיים לעבודה ולמידה. מהו מרחב מנצח לעומת מרחב מפוספס.
במהלך ההרצאה אספר את סיפורי האישי, והקשר שלו לכל הנושא של סביבות עבודה ומרחבי למידה חדשניים. כל זאת תוך התבוננות בעבודות ורפרנסים בארץ ובעולם.
ההרצאה תהיה פתוחה לשיח, שאלות ודילמות שיעלו מצידכם.
עידית אבו, בעלת סטודיו לעיצוב.
מתמחה בתכנון סביבות עבודה למידה ומשחק חדשניות ואטרקטיביות.
בוגרת תואר שני בהצטיינות באוריינות חזותית מטעם סמינר הקיבוצים ולימודי עיצוב פנים מטעם הטכניון. את ראשית דרכי התחלתי כמורה, בוגרת תואר ראשון בחינוך מיוחד.
לימודי חינוך מיוחד, גרמו לי להבין כי כל אחד מאתנו הוא עולם ומלואו, בעל צרכים ייחודיים ומשתנים. הבנה כזו מצריכה את הגמישות המחשבתית ובדיקת כל האפשרויות הגלומות בחומר, בצבע ובצורה על מנת לייצר את הפתרון התכנוני המיטבי עבור המשתמש.
מאז שאני זוכרת את עצמי, היצירה היא חלק בלתי נפרד מחיי. יש משהו מאוד מרגש בעבודה עם חומר, מתיחת גבולות והאפשרויות המרובות שהוא מזמן לפעולה. עבורי, מגרש המשחקים הוא החומר הצבע והצורה וכל מה שביניהם.
הייחודיות שלי הם החללים שאני יוצרת, המאופיינים בקו ייחודי בעל צבעוניות נועזת ועליזה אך מדויקת שאינה מעייפת את העין. אני מקפידה על עיצובים ייחודיים שאינם חוזרים על עצמם, ובכל פרויקט אני מוצאת עצמי מתכננת מוצרים חדשים. אולם בסופו של עניין, מה שחשוב לי באמת הוא שלקוחות הקצה שלי, בין אם הם ילדים או מבוגרים , ירגישו שהמקום בו הם נמצאים, אותם עוטף אותם בחמימות ומשרה עליהם הרגשה נינוחה לבטא עצמם במלואם.
כיום, אני עוזרת למנהלי בתי ספר ורשויות, לגופים ציבוריים ופרטיים לתכנן סביבות עבודה ולמידה אטרקטיביות, המבטאות חדשנות פדגוגית ומותאמות למציאות בה אנו חיים. אני עוזרת לגופים ציבוריים וגופים פרטיים לתכנן מרכזים לגיל הרך הכוללים סביבת משחק מהנה ואטרקטיבית.
אני עושה זאת באמצעות תכנון נכון של סביבות העבודה, מרחבי הלמידה והמשחק, כך שיעזרו למשתמשים ללמוד בצורה איכותית ויעילה, להפיק הנאה, לממש את הפוטנציאל שלהם ולהגיע לתוצאות טובות יותר במישור הרגשי, קוגניטיבי ופיזי.
בימים אלו, כשפדגוגיה וחדשנות הפכו להיות שם המשחק, רשויות מקומיות כמו גם משרד החינוך, שואפים ליצירת מרחבי חינוך חדשניים הן מבחינת פדגוגיה והן מבחינת תצורת המבנה.
יצא לי לפגוש לא מעט מנהלים ואנשי חינוך, בין אם לפני שיפוץ מבנה החינוך ובין אם אחרי שיפוץ שעשו במבנה החינוכי, לטובת מרחבי למידה חדשניים. הטענה שעולה מצידם, מצביעה על חוסר התאמה בין מרחב הלמידה לבין הצרכים של הצוות החינוכי והתלמידים בפועל. כלומר שהמרחב אינו משרת את התלמידים ואת הצוות החינוכי, והתחושה היא כי הכסף יוצא לריק.
בדיוק בגלל זה, בניתי את ההרצאה הזאת, שחושפת בפניכם רקע וידע יקר ערך, על מנת לעזור לכם לשאול את השאלות הנכונות בבואכם לתכנן את מרחב הלמידה. לדעת מה לבקש מהמתכנן על מנת לקבל מרחב למידה שתואם את מה שבאמת אתם צריכים. להיות מודעים ולהפעיל יכולת התבוננות ביקורתית על המרחב מתוך הבנה וידע.
אז אני מגיעה עם כל הידע העצום שלי, פורשת אותו בפניכם בצורה מעוררת השראה, עניין וסקרנות, וכמובן פותחת את ההרצאה לשיח, שאלות והתלבטויות מצדכם.
מעולה! מכאן אנחנו יכולים להמשיך לפגישת ייעוץ תכנוני. בפגישת הייעוץ התכנוני אנחנו פותרים את כל השאלות הנוגעות למרחב הלמידה אותו אתם רוצים לתכנן בפועל. החל מאופן חלוקת המרחב, צבעים, חומרים, מוצרים…
אני מעבירה לכם ידע המבוסס על שליטה בעולמות הפדגוגיה והחינוך ועולמות התכנון והעיצוב. אני מביאה עימי ניסיון מקצועי מהשטח וכמובן ידע המבוסס על מחקרים ולימוד מתמיד שלי של חדשנות ופדגוגיה ואת הקשר שבין פדגוגיה למבנה.
אני מעבירה את ההרצאה באופן מרתק, דרך שיח פתוח שבו אפשר להציף את כל הלבטים, שאלות, תחושות, הכל! אני עושה מתוך הנאה ותשוקה גדולה לתחום.
אני מבטיחה לכם, שאחרי ההרצאה, אתם תבינו בצורה מאוד ברורה כיצד עליכם לתכנן את מרחב הלמידה שלכם, כך שיהיה מרחב למידה אפקטיבי ומשמעותי עבור הילדים.
ההרצאה מתקיימת אצלכם, במרחב הפרטי שלכם
ההרצאה תימשך שעתיים. מתוכן שעה וחצי הן ההרצאה עצמה והחצי שעה הנותרת, מיועדת לשיח ושאלות קונקרטיות שלכם ביחס למרחבי הלמידה שלכם.
Made with ❤ by multiweb
שיתוף