fbpx

עידית אבו -קצת עליי

עידית אבו, נעים מאוד, מעצבת פנים, מתמחה בתכנון מרחבי למידה ועבודה. בוגרת תואר שני בהצטיינות באוריינות חזותית מטעם סמינר הקיבוצים ולימודי עיצוב פנים מטעם הטכניון. את ראשית דרכי התחלתי כמורה, בוגרת תואר ראשון בחינוך מיוחד.

אני עוזרת למנהלי בתי ספר ורשויות, לגופים ציבוריים ופרטיים, לייצר סביבת לימוד אינטראקטיבית המבטאת חדשנות פדגוגית ומותאמת למציאות בה אנו חיים.

אני עושה זאת באמצעות תכנון נכון של מרחב הלמידה וסביבות העבודה, כדי שיעזרו לילדים ללמוד בצורה איכותית ויעילה יותר, לממש את הפוטנציאל שלהם ולהגיע לתוצאות טובות יותר במישור הרגשי, הקוגניטיבי והפיזי.
 
אני מביאה עימי ידע רב כחוקרת בתחום החדשנות בחינוך בשילוב ניסיון מקצועי עשיר מהשטח כמדריכת צוותי חינוך וכמרצה.

עידית אבו עיצוב פנים ומרחבי למידה

מאז שאני זוכרת את עצמי, היצירה היא חלק בלתי נפרד מחיי. יש משהו מאוד מרגש בעבודה עם חומר, מתיחת גבולות והאפשרויות המרובות שהוא מזמן לפעולה.

עבורי, מגרש המשחקים הוא החומר הצבע והצורה. בעבודותיי אני נהנית לבחון את גבולותיהם ואת כל מערכות היחסים המתרחשות ביניהם. עבודותיי צבעוניות וניחנות במראה ייחודי ושמח. אני ערה לכל הטרנדים ולומדת את כל המגמות הנוגעות לעולם העיצוב, אך מקפידה מאוד  לא להיכנע להם, אלא לייצר שפה עיצובית המבטאת את האמת המתבקשת של החלל עצמו. השפה העיצובית כוללת את כל האלמנטים במרחב: קירות, רצפה, התקרה, הריהוט ועוד.

עידית אבו עיצוב פנים ומרחבי למידה

תפקיד הלקוחות שלי בפרויקטים

נקודת הפתיחה של כל פרויקט היא גיבוש פרוגרמה מתוך הקשבה מלאה לצרכים של הלקוח. בפגישת ההכרות, אני שואלת המון שאלות ומקשיבה לכל מה שיש ללקוח לומר וגם לכל מה שהוא לא אמר.  לצרכים שנאמרים ישר ובמילים, ולכל אותם צרכים שנמצאים אי שם באוויר. אני קוראת להם הצרכים הרגשיים. אלו הם אותם רצונות שהלקוח שואף אליהם, אך אינו יודע לנקוב בשמם. הוא מדבר עליהם כמשהו אמורפי אם בכלל. תפקידי, לזהות את אותם צרכים, לשקף לו אותם ולתת להם ביטוי ויזואלי וכמובן גם תשובות פרקטיות בחלל עצמו.

מעורבותו  של הלקוח מאוד חשובה להצלחת התהליך, כי זהו בעצם הבסיס לגיבוש הקונספט העיצובי. אולם יחד אם זאת אנו מתחילים תהליך בידיעה כי הלקוח, הזמין אותי כבעלת ידע, על כן, כדי ששיתוף הפעולה יצליח, אנו נמצאים בתהליך של הקשבה, כלומר מעורבות אך לא התערבות.

בעיצוב מרחבי למידה חדשניים, תהליך העבודה עם הלקוח הוא נרחב הרבה  יותר, מאחר והלקוח מורכב מצוות חינוכי שנבחר ללוות את הפרויקט  וגם משום שאנו נדרשים ללמוד את המטריה החינוכית, פדגוגיה ומטרות לימודיות.

עיצוב מרחבי למידה עידית אבו

תהליך העבודה שלי

כל פרויקט בין אם הוא ציבורי, מסחרי או פרטי מנוהל באופן שיטתי ומסודר. זה מתחיל מגיבוש פרוגרמה המבטאת את הצרכים. תהליך העבודה מתחיל בהתבוננות מעמיקה לשם הכרות והבנת הצרכים. התאמתם לדרישות, להעדפות אישיות ולמסגרת תקציב. כל אלו יהוו את הבסיס להכנת סקיצה רעיונית שתעובד לסקיצה מפורטת מתוך דיאלוג עם הלקוח, עד ליצירת הסקיצה הנבחרת. למידע נוסף על תהליך העבודה שלי לחץ כאן

הייחודיות שלי הם החללים שאני יוצרת, המאופיינים בקו ייחודי בעל צבעוניות נועזת ועליזה אך מדויקת שאינה מעייפת את העין. אני מקפידה על עיצובים ייחודיים שאינם חוזרים על עצמם, ובכל פרויקט אני מוצאת עצמי מתכננת מוצרים חדשים. אולם בסופו של עניין, מה שחשוב לי באמת הוא שלקוחות הקצה שלי, הילדים, בין אם הם תלמידים שעיצבתי עבורם, מרחב למידה, מסדרון בית ספר או מרחב חוץ כיתתי, ובין אם הם בני הבית,  חשוב לי שירגישו שהמקום בו הם נמצאים, אותם עוטף אותם בחמימות ומשרה עליהם הרגשה נינוחה לבטא עצמם במלואם.

עידית אבו עיצוב פנים

מוזמנים ליצור קשר ונצא למסע משותף בעולם העיצוב, עידית אבו- עיצוב פנים ומרחבי למידהבת

יצירת קשר

דילוג לתוכן