fbpx

קורס תכנון מרחבי למידה וסביבות עבודה

אני גאה ונרגשת להציג קורס תכנון מרחבי למידה וסביבות עבודה, מקצועי, בלעדי וייחודי המבוסס על ידע אקדמי מחקר ועבודת שטח שלי.

  • קורס רחב ומעמיק המיועד לעוסקים בתחום התכנון עיצוב הפנים ולעוסקים בחינוך.
  • בקורס נלמד את הידע התיאורטי והפרקטי באופן מובנה ומתודי לכדי יישום פרויקט הלכה למעשה.
  • הקורס הוא בן 7 מפגשים, שבמהלכם תלמדו כיצד לתכנן מרחבי למידה וסביבות עבודה, באופן המותאם לצרכים של התלמידים ולחזון של הצוות החינוכי.
  • סדרת המפגשים תתקיים בחללי התצוגה המרהיבים של הספקים האהובים עלי, עימם אני עובדת. אלו הם מקומות שמרגישים לי בית ולכן חשוב לי שתכירו אותם מקרוב וכמובן שזוהי הזדמנות מצוינת להכרות אישית איתי ועם הראש היוצר והמשוגע שלי.

תכנון מרחבי למידה

קורס תכנון מרחבי למידה וסביבות עבודה

תכנון מרחבי למידה, סביבות עבודה ובמבני חינוך נדרש להסתכלות רחבה, הרבה יותר מתכנון ועיצוב פנים. נדרשת הבנה בתחום התכנון והעיצוב כמובן, אך לא פחות חשוב, נדרשת הבנה בתשתיות חינוכיות.

לא פעם שואלים אותי קולגות ואנשי חינוך, כיצד לתכנן את מרחב הלמידה. מבקשים להתייעץ ולהבין איך לעשות את זה נכון. אני זמינה תמיד להתייעצויות וטיפים, אבל החלטתי שהגיע הזמן לעשות את זה בצורה מסודרת  ולשתף  את הידע המקצועי הרב והניסיון העשיר  שיש לי הן בחינוך ופדגוגיה והן בתכנון ועיצוב. לארוז את הכול בקורס תכנון מרחבי למידה, ולתת לכם ארגז כלים פרקטי ליישום. כך תוכלו גם אתם להיכנס לתחום הצומח והמתפתח, לתכנן מרחבי למידה וסביבות עבודה בצורה נכונה ומדויקת לצרכים של קהל המשתמשים.

קורס תכנון מרחבי למידה וסביבות עבודה - למה?

מי אני

עידית אבו, נעים מאוד, מעצבת פנים, מתמחה בתכנון מרחבי למידה ועבודה. בוגרת תואר שני בהצטיינות באוריינות חזותית מטעם סמינר הקיבוצים ולימודי עיצוב פנים מטעם הטכניון. את ראשית דרכי התחלתי כמורה, בוגרת תואר ראשון בחינוך מיוחד.
אני מסייעת למנהלי בתי ספר ורשויות, לגופים ציבוריים ופרטיים בתכנון מבני חינוך חדשים ושיפוץ מבני חינוך קיימים. אני עוזרת להם לייצר סביבת לימוד אינטראקטיבית המבטאת חדשנות פדגוגית ומותאמת למציאות בה אנו חיים.

אני עושה זאת באמצעות תכנון נכון של מרחב הלמידה וסביבות העבודה, כדי שיעזרו לילדים ללמוד בצורה איכותית ויעילה יותר, לממש את הפוטנציאל שלהם ולהגיע לתוצאות טובות יותר במישור הרגשי, הקוגניטיבי והפיזי.

קורס תכנון מרחבי למידה וסביבות עבודה

קורס תכנון מרחבי למידה – מה תקבלו בקורס?

מפגשים פרונטליים
7 מפגשים פרונטליים המשלבים מפגש שטח בפרויקטים קיימים שלי. המפגשים יתקיימו בחללי תצוגה של שניים מבין הספקים האהובים עלי וזאת הזדמנות מצוינת להכיר אותם ואת המוצר שלהם מקרוב! ובכלל.. הפסקה משובחת ליציאה מהשגרה וזמן איכות של למידה והנאה ענקית.

טיפים וסודות
הזדמנות נדירה להיכנס למסע מרתק לתוך הראש שלי ולצאת עם ארגז כלים פרקטי וישים לתכנון מרחבי למידה. אחשוף בפניכם את ארגז הכלים האישי שלי, טיפים, סודות מקצוע וגם טעויות וכישלונות, כי… בואו, הכי קל זה לדבר על הצלחות, אבל יש גם טעויות וכישלונות שאם נדע להקשיב להם, נבקיע גול בפרויקט הבא.

רשימת ספקים
יש המון ספקים בשוק, באמת שהמבחר הוא אינסופי. ובתוך כל ההיצע הזה, כדאי לדעת עם מי לעבוד, כיצד לבחור את איש המקצוע הנכון והמדויק עבורי. איך אדע במי לבחור, ויותר מזה, במי לא לבחור ועם מי לא לעבוד. תקבלו ממני באהבה את רשימת הספקים האהובים עלי עם תיווך אישי וכמובן טיפים לבחירת ספקים עתידיים.
במהלך השנים יצרתי "קבוצת תמיכה" אישית עבורי. כך אני קוראת לאותה קבוצה של ספקים שהפכו כבר מזמן, לחברי הקרובים. אלו אותם אנשים שגם באמצע הלילה, אוכל להרים טלפון ולהתלבט איתם. לכל ספק יש את סיפור ההכרות שלי איתו, שזה בפני עצמו פרק מעניין ביותר.

מיומנויות עבודה
בקורס תקבלו את הידע התיאורטי והמעשי באופן מובנה ויעיל, כך שבאופן מידי, תוכלו לצאת לדרך ולתכנן את המרחבים הבית ספריים בצורה מדויקת וייחודית התואמת לצרכים ולרצונות הלקוח.

טעימה מקופסת הממתקים האישית שלי
אחד הדברים בהם אני מאמינה זה לגעת בחומר. אני חושבת שלוח השראה שמבוסס על חומרים אמיתיים, שניתן להרגיש, זה הבסיס בתהליך גיבוש הקונספט שלנו. לכן חשוב לי צייד אתכם בערכת מניפות ודוגמאות שוות, הישר מתוך ארגז הכלים האישי שלי. אז תשאלו למה ממתקים?
שאלה מצוינת! בגדול אני מתה על ממתקים את יתר הפרטים אחשוף בפניכם במסע שנעבור יחד.

מחברת ידע
מחברת מודפסת עם כל הידע החשוב שנלמד בקורס.
יצירת לוח השראה וקונספט עיצובי.
לוח השראה הוא עוגן חשוב בעבודה שלנו כמעצבים, הוא בעצם הבסיס שלנו. הוא כמובן מורכב מהשראה שלקוחה מסיפור, חומר צורה ועוד. אלמד אתכם, כיצד לזהות את הסיפור שלא מספרים לנו במילים. אלמד אתכם כיצד לשלב את כל זה יחד, לכדי לוח השראה מנצח שיעזור לכם וללקוח לראות ולהרגיש מה תהיה התוצאה.

למה לי בית ספר עכשיו?

אז למה בכלל לטפח את הנישה של בתי ספר ומבני חינוך בכלל? תחום בתי הספר ומבני חינוך בכלל, צובר תאוצה ענקית. אנשי חינוך ורשויות עצמן, מבינים כי בתי הספר צריכים לעבור שינוי וכי העיצוב והתכנון הוא חלק בלתי נפרד מקיומו של בית הספר במציאות של היום.
חוץ מזה, בינינו, בתי ספר ומבני חינוך תמיד יהיו…
השינוי שבתי הספר עוברים בתאוצה מתמדת, הוא לא רק בעיצוב, אלא גם בפדגוגיה – שיטות לימוד.
בקורס אלמד אתכם מה הקשר בין עיצוב לבין שיטות הלימוד, כיצד אנחנו מתרגמים את שיטות הלימוד לעיצוב מדויק, כיצד אנחנו מתכננים את מרחב הלמידה מתוך מענה וביטוי לשיטות הלימוד החדשות. כיצד התלמידים רואים בעיניהם את מה שאנו מגישים להם. ומהי הדרך הנכונה לגשת לעיצוב של בתי ספר.
בעצם, אלמד אתכם כיצד להפוך את העיצוב למשהו שלא ניתן להסתדר בלעדיו.

איך נעשה את זה:

אז כמו שאמרתי, אני מאמינה בקשר הבינאישי, להסתכל בעיניים ולהרגיש את האדם העומד מולי, זה בעצם אחד הכלים שלי, כשאני עובדת מול לקוח. לכן אני בוחרת לעשות את זה גם איתכם. אנחנו נתארח בשני חללי תצוגה משמעותיים ושווים לגמרי! ניפגש שם לשישה מפגשים בני שלוש שעות ומפגש נוסף אני שומרת לסיור בוחן בפרויקטים קיימים שלי.

למי מיועד הקורס:

קורס תכנון מרחבי למידה מיועד למי שעוסק בתכנון ובעיצוב פנים וכמובן גם לאנשי חינוך שעיצוב ותכנון נכון לצרכים שלהם, בוער בהם בנשמתם ושרוצים להרחיב את הנישה בהם הם נמצאים.  

נדרש ידע בסיסי והבנה בקריאת תכניות אדריכליות.

מרחב למידה טכנולוגי
מרחב חדשנות ורסטילי
ידע ותוכן מושתת טכנולוגיות
מרחב חדשנות ורסטילי של ידע ותוכן מושתת טכנולוגיות
מרחב חדשנות ורסטילי של ידע ותוכן מושתת טכנולוגיות

סילבוס קורס תכנון מרחבי למידה וסביבות עבודה

מפגש הכרות 1  מגמות ותפיסות חינוכיות בהקשר לתצורתו של המבנה – חדשנות פדגוגית

• נעים מאוד, עידית אבו, ילדת מסדרונות
• מפגש זה מיועד להכרות עם התפיסות החינוכיות בעולם המערבי
• נלמד על הקשר ההדוק בין תפיסות חינוכיות ושיטות לימוד – פדגוגיה, לבין תצורתו של מבנה
• נבין כיצד הפדגוגיה והתצורה של המבנה יכולים לשרת זה את זה, לתמוך זה בזה, או לבעוט זה בזה
• נכיר את המגמות העכשוויות בחינוך ומה עומד מאחורי המונח הענק חדשנות פדגוגית
• נבין מהו מרחב למידה חדשני ומהם העקרונות לתכנון מרחב למידה חדשני

מפגש 2 פרוגרמות ותקנים – פריצת גבולות והזדמנויות

• נכיר את הפרוגרמות והתקנים בהקשר לתכנון מרחבי למידה חדשניים
• נבין כיצד לגשר על הפער שבין פרוגרמות קיימות לבין חדשנות פדגוגית
• תקנה 5281 לבניה ירוקה – קיימות וחדשנות פדגוגית
• הממ"מ – בימים אלו אנו מבינים את המשמעות של המרחב המוגן וכמה כל האלמנטים הקבועים בו לפי תקן כל כך קריטיים עבורנו. יחד עם זאת, הממ"מ הוא עוד מרחב פוטנציאלי ללמידה בימים שבשגרה. אז כיצד מתכננים מבנה שמשמש כמקלט לכל דבר ובאותה נשימה אמור להיות מרחב נעים וחדשני ללמידה

מפגש 3 קונספט מנצח – מרעיון לביצוע

• נלמד כיצד לגבש קונספט מנצח, המשלב רעיון, דיוק, פרוגרמה וצרכים
• נבחן איך להפוך את הקונספט לתוכנית ביצועית
• נלמד לשאול את השאלות הנכונות והמנחות בבחירת החומרים לפרויקט
• נבחן חומרים שונים ונעמוד על איכותם. נבין כיצד אנו בוחרים עם אילו חומרים לעבוד ומתי
• נרכיב פלטת חומרים מותאמת לקונספט ולדרישות במבני חינוך
• בעולם בו הטכנולוגיות מאפשרות פיתוח חומרים ומתיחת השימושים בהם, אנו חשופים למגוון רחב של אפשרויות. זוהי הזדמנות נהדרת להכיר מספר חומרים קריטיים לעבודה במבני חינוך, מה ניתן לעשות ומה לא, ואיך אפשר ללכת איתם עד הסוף.

מפגש 4 גם לצוות החינוכי מגיע | ניהול תקציב

• כאשר אנו מדברים על תכנון המרחב הלימודי בראייה חדשנית, אנו בעצם מדברים על מכלול שלם של חדרים שנדרשים לטיפול בראייה אחרת – WELLBEING זהו מונח קריטי בתכנון. בטח ובטח כאשר אנו מבינים כי בכל מקום שאנו נמצאים אנחנו צריכים לקבל את התחושה הזאת. זה נכון גם לצוות החינוכי ולמרחבי השהייה שלהם.
• תכנון חדרי המורים ושאר בעלי תפקידים
• עבודה בתוך מסגרת תקציב -ג'נגלינג תקציבי
• ניהול פרויקט
• ניהול זמן

מפגש 5 מתכננים מרחב למידה הלכה למעשה – סיפור מקרה

• נלמד לבנות שאלון צרכים מדויק, מה לשאול ואת מי? כיצד להקשיב למסרים שנאמרים ועוד יותר, לאלו שלא נאמרים…
• נגייס את כל הכלים שלמדנו, המיומנויות שהכרנו ונתנסה בתכנון מרחב למידה אמיתי. נגבש קונספט רעיוני בהתאם לפרוגרמה וחזון חינוכי, נכין פלטת חומרים ונתחיל לפרוט את כל הרעיונות שלנו על הדף.

מפגש 6 סיור שטח – הכרות עם פרויקט קיים | מחזון למציאות

• ואין כמו מראה עיניים – מפגש זה מיועד לסיור שטח, לביקור בפרויקטים קיימים, לבחון אותם מקרוב, מעבר למראה הנוצץ הקבוע בפייס או באתר
• נבחן כיצד המרחב מביא לידי ביטוי את הצרכים ואת החזון החינוכי
• נעמוד על החלום/חזון מול המציאות בהתאם לפרוגרמה

מפגש 7 סיום | קולות קוראים | משרד החינוך ורשויות – מורה נבוכים

• מהם קולות קוראים והיכן נמצאים
• מהו מאגר ספקים ויועצים ברשויות ומה עושים עם זה
• אז סיימנו פרויקט, יצא נהדר! צריך לתעד ולצלם –איך עושים זאת?
• שת"פ
• יאללה לפרויקט הבא – איך מגיעים לפרויקט הבא?
• סיום – משוב סיכום ותגובות

בונוס –הטבה לנרשמים הראשונים

הזדמנות להתלוות אלי לפרויקט מרגש מעצים ומכונן לאורך השלבים השונים שלו, התלבטויות, מחשבות, פגישות – בקיצור דייט צמוד איתי.

דילוג לתוכן