fbpx

למידה חוץ כיתתית – בית ספר ענבלים, מודיעין

עיצוב סביבות למידה חדשניות כבסיס לפעולה

כאשר אנו מדברים על המונח חדשנות בחינוך, אנו בעצם מנסחים מחדש מנעד שלם של ערכים כמו ורסיטליות, דינמיות, גמישות, יצירתיות, רלבנטיות, סקרנות, יזמות תעוזה ועוד. כאשר הנחת היסוד טוענת ללמידה בכל רגע ומקום נתון, וזאת מתוך הבנה והקשבה לדפוסי העבודה המשתנים מתלמיד לתלמיד.
בית הספר מושתת על עיקרון הלמידה מתוך תנועה המתבסס על מדעים במובן הרחב של המונח. מנהלת בית הספר הבינה כבר מזמן כי הלמידה נעשית בכל מקום, בכל רגע וכמובן בכל צורה.

מרחב למידה מחוץ לכיתה
היה זה טבעי לגמרי, להכשיר את המרחבים הציבוריים בקומת הלימוד כחוויית למידה שלמה ובלתי נפרדת מהישות הכיתתית, לאפשר לתלמידים את ההזדמנות ללמידה חווייתית בכל עת שיבחרו. הטיפול בחלל – אחד העקרונות בהם אני מאמינה ועל פיהם אני פועלת טוען לחיבור וליצירת שפה אחידה הקושרת בין הרצפה קירות ותקרה. לרצפה יש כוח אדיר ובמקרה זה אפקטיביות כפולה ומכופלת היות והיא מהווה בסיס גם לעבודה וללמידה עצמאית ובלתי פורמאלית, וגם ללמידה בקבוצות, מונחית על ידי מנחה. המסדרון העצום המחבר בין שני המרחבים, קיבל נוכחות מרשימה גם בנראות וגם במשמעות. השימוש בגרפיקה המיוחדת שיצרתי ברצפה, תומכת בעקרונות הלמידה החל ממתמטיקה ועד לתנועה ונפש. היא מעוררת לסקרנות ומעצימה תהליכים שבתנועה. את השפה הצבעונית המתרחשת ברצפה המשכתי לקירות המרחב, ובמוקדים מסוימים גם לתקרה. מהלך זה מעצים את הרעיון של התהלכות בבועה רעיונית של צבע וצורה. המרחבים הנמצאים בשני קצותיו של המסדרון נוצלו לפונקציות נוספות המאפשרות משחק ורגיעה באמצעות דוכני ממכר, במות ונישות ישיבה. היה לי חשוב לייצר צבעוניות המשדרת מצד אחד רוגע ושלווה ומצד שני מעוררת לפעולה ותנועה. על מנת להתאים ולדייק את הנראות כך שתתאים למנעד רחב של גילאים, יצרתי הפשטה צורנית ומנימליסטית של האוביקטים בחלל.

פרוייקטים באותו נושא:

מכללה לחינוך

עיצוב ישן וחדש – טרקלין דוד ילין

עיצוב ישן חדש. חזית ביתית, חמה ומסבירת פנים, המציעה טיול בין מגוון סצנות אפשריות של פעילויות והיסטוריה, עבור קהל הסטודנטים והמשתמשים, מגדירים את אולם הטרקלין

קרא עוד »
דילוג לתוכן