fbpx

מרכז יזמות – תכנון סביבת עבודה דינמית ונעימה

מכללת אחווה, באר טוביה

סביבת העבודה שלנו, היא הרבה יותר משולחן עבודה. זהו המקום בו אנו מרגישים נינוחים, בטוחים, שמחים ומלאי מוטיבציה לפעול בצורה המיטבית שלנו. לגבש רעיונות ולהוציא אותם לפועל באופן האיכותית ביותר.
מבנה ה"צריף", כך הוא מכונה בקרב אנשי המכללה, הוא מראשוני המבנים שנבנו במכללת אחווה. בעל תצורה פשוטה של תיבה וגג רעפים, החובק בתוכו היסטוריה של תקופה ומקום.

סביבת עבודה
האתגר הגדול בפרויקט הזה, היה להפוך את המבנה בצורתו הפשוטה כ- 80 מ"ר, לסביבת עבודה נעימה ומזמינה ליזמים, המכילה מוקדי עניין שונים ופעילות משתנות, הפועלים יחד, זה לצד זה ומשלימים זה את זה. מקום מפגש המאפשר סביבת עבודה מפרה ליזמים, סטודנטים וסגל ההוראה ומזמן חיבורים וקשרים בין אנשים מתחומי ידע מגוונים. המבנה תוכנן כסביבת עבודה ורסטילית, המאפשרת מגוון רחב של פעילויות משתנות לאורך היום, המתקיימות זו לצד זו ומשלימות זו את זו. באמצעות פעולות תכנון חכמות המחלקות את המבנה לשני מפלסים עיקריים, ושימוש בחומרים מתאימים, המגדירים אזורי פעילות בהרמוניה מוחלטת, הפך המבנה המלבני והפשוט למבנה מעניין, המקיים בתוכו כמה מוקדי פעילות בו זמנית. להעצמת החוויה, שולבו מחיצות מאווררות, המרמזות על תיחום השטחים בצורה עדינה ונעימה, לצד מחיצת רצפה תקרה נוכחת, המגדירה את אזור חדר הישיבות, כאזור עבודה מופרד מיתר האזורים. תכנונו של המרחב, נתמך באמצעות שפה עיצובית צעירה ועליזה, מעוררת השראה ליצירה ופיתוח רעיונות באווירה אנרגטית ודינמית. צבעוניות זו מוצאת את ביטוייה בפריטי הנגרות, ריהוט, הבינוי והתאורה. ואף יותר מכך, על מנת להגדיר את המבנה כמרחב אשר בו מתחוללים רעיונות יצירתיים לכדי יזמות הלכה למעשה, בחרתי להדגיש את הצבעוניות העליזה גם בחלקו החיצוני של המבנה, כך שיהפוך לאלמנט מסקרן ומזמין בנוף המבנים השרועים ברחבי המכללה.

פרוייקטים באותו נושא:

מכללה לחינוך

עיצוב ישן וחדש – טרקלין דוד ילין

עיצוב ישן חדש. חזית ביתית, חמה ומסבירת פנים, המציעה טיול בין מגוון סצנות אפשריות של פעילויות והיסטוריה, עבור קהל הסטודנטים והמשתמשים, מגדירים את אולם הטרקלין

קרא עוד »
דילוג לתוכן