fbpx

מבואת כניסה – כשהמרחב הציבורי הופך למרחב שיתופי – תיכון יח"ד, מודיעין

תכנון סביבת עבודה במרחב תומך למידה

אחד העקרונות החשובים בחדשנות בחינוך, מגדירים את הלמידה כפעולה דינמית, הנעשית מתוך הקשרים ומתרחשת בכל מקום ובכל רגע נתון. לכן, חשובה מאוד הכשרתם של כל המרחבים הבית ספריים, כסביבות תומכות למידה. בין אם אלו כיתות ובין אם אלו המרחבים הציבוריים, הכרחי שיהיו מותאמים לסגנונות עבודה משתנים של התלמידים.

מבואת כניסה
מבואת הכניסה בתיכון יח"ד, היא מבואת כניסה גדולת ממדים, אך יחד עם זאת, ניכרה בחוסר תכנון, מה שהותיר אותה כמבואה ציבורית שאינה שייכת לאיש, או שטח מעבר ללא הזמנה לעצירה. אחד האתגרים בהפיכת מרחב ציבורי למרחב שיתופי, הוא מציאת החיבורים האישיים הקושרים את האדם למקום. תיכון יח"ד מבסס את ערכיו על קהילתיות וחברותא, תוך הכלה וכבוד לאחר. מוטו זה נקשר באופן הדוק לרצונם של נערים ונערות למקום בו הם יוכלו לרבוץ ולנוח באופן חופשי, לייצר חברויות ופעילויות בהרכבים שונים. לצורך כך תוכננה מערכת ישיבה דומיננטית המתכתבת עם המבנה, לצד גרפיקה משובחת וצבעוניות המתבססת על צבעי לוגו. ממבואה ציבורית ומנוכרת, הפכה המבואה למרחב שיתופי חמים ונעים, היוצר תחושה של ספק בית מלון, ספק לובי מרשים, בו תלמידים ומורים יכולים לשבת ולעבוד, יחידים וקבוצות באופן עצמאי ובאופן מובנה, או פשוט לעצור לרגע ולתת למחשבות להירגע.

פרוייקטים באותו נושא:

מכללה לחינוך

עיצוב ישן וחדש – טרקלין דוד ילין

עיצוב ישן חדש. חזית ביתית, חמה ומסבירת פנים, המציעה טיול בין מגוון סצנות אפשריות של פעילויות והיסטוריה, עבור קהל הסטודנטים והמשתמשים, מגדירים את אולם הטרקלין

קרא עוד »
דילוג לתוכן