fbpx

החופש להיות | ספרייה מעוצבת בבית ספר ענבלים, מודיעין

מרחב ספרייה המקבל פרשנות עדכנית למונח ספרייה.

רצונה של מנהלת, בעלת מעוף וחלום, מהודקים בתפיסה חינוכית איתנה, להקים מרחב ספרייה שונה. מרחב קריאה ומשחק בסגנון חופשי. "אז מה את רוצה שיהיה שם?" שאלתי אותה ובמוחי עולים שני רשמי זכרונות אישיים: האחד הוא הספרייה השכונתית מלאת השקט והיראה ועיניה של הספרנית הבוחנות בקפידה לוודא פן יפר השקט. הזיכרון השני הוא שלי כילדת טבע, בחוץ של שעות אינסופיות ובניית מחנה, לשם הייתי לוקחת את ספר האגדות שכל כך אהבתי.

ספרייה מעוצבת
היה לי ברור שמהמרחב העתידי, צריך לקבל פרשנות עדכנית, כמרחב המאפשר תנועה, חופש ובחירה כיצד, מה ואיך לעשות. אלו באו לידי ביטוי באמצעות יצירת מרחבי התכנסות, סוג של "מחנה" שם אפשר להתנתק מהסביבה ולהתחבר לגמרי לעולם הדמיון המתרחש בספרים. את ה"מחנה" יצרנו באמצעות מבנה בעל שני מפלסים נמוכים המאפשר גילוי והסתתרות . לצבע משמעות קשר חזק לעולם הרגש והתחושות, דבר זה בא לידי ביטוי במרחב באמצעות שימוש בפלטת צבעים עזה וצבעונית כצבעי הקשת, כביטוי לחופש האפשרויות שיש בידינו. המרחב מעוצב באופן שמאפשר תנועה בין מספר מוקדי ישיבה מגוונים: במה צבעונית בה ניתן לצעוד, לקפץ או להשתרע עם ספר, נישות ישיבה, שולחנות עבודה וכדורי פיזיו לישיבה וכמובן מבנה ה"מחנה"

פרוייקטים באותו נושא:

מכללה לחינוך

עיצוב ישן וחדש – טרקלין דוד ילין

עיצוב ישן חדש. חזית ביתית, חמה ומסבירת פנים, המציעה טיול בין מגוון סצנות אפשריות של פעילויות והיסטוריה, עבור קהל הסטודנטים והמשתמשים, מגדירים את אולם הטרקלין

קרא עוד »
דילוג לתוכן