fbpx

למידה חוץ כיתתית סבב 2  – בית ספר ענבלים, מודיעין

להכניס את הטבע פנימה

כבר הבנו שמרחב למידה הוא הרבה יותר משולחן וכסא, בעצם בראש ובראשונה, המרחב שעתיד להיות מרחב למידה, הכרחי שיהיה מרחב נעים וחמים לשוהה בו, המאפשר את הצמיחה הרגשית, היום אנו מכנים את זה במונח WELLBEING – המכוון לרווחה הנפשית של האדם.

מסדרון
במרכז המבואה המהווה את המרחב השיתופי של כיתות ב' בבית הספר, דלת רחבה היוצאת אל הגינה הטבעית. הנוף הטבעי הנשקף מבין הזכוכיות שוטף את כל  המרחב. כדי להעצים את תחושת ה- WELLBEING  מחד, ולייצר פעולות משחקיות המתורגמות מהמשחק בטבע, בחרנו לתכנן את המבואה כחלק בלתי נפרד מהגינה הטבעית הצמודה למבואה. יצרנו שפה עיצובית המתרגמת את הטבע בחוץ לפרשנות עדכנית התואמת את הפנים. יצרנו מרחב המדגיש פעולות משחק אותן מחפשים הילדים בטבע כמו למשל "מחנה" ובית על העץ, לצד פינות רכות הפזורות על הרצפה. כדי להעצים את השפה עיצובית, היה לנו חשוב להשתמש בעץ אורן חשוף המדגיש את הטקסטורה המיוחדת שלו, ובכך מעמיק את תחושת הטבע הקיימת במקום. השפה הצבעונית הותאמה כמובן למרחבים הקיימים שכבר עוצבו בעבר ולבררות מחדל שארכיטקטורת המבנה הציבה בפנינו.  

פרוייקטים באותו נושא:

מכללה לחינוך

עיצוב ישן וחדש – טרקלין דוד ילין

עיצוב ישן חדש. חזית ביתית, חמה ומסבירת פנים, המציעה טיול בין מגוון סצנות אפשריות של פעילויות והיסטוריה, עבור קהל הסטודנטים והמשתמשים, מגדירים את אולם הטרקלין

קרא עוד »
דילוג לתוכן