עיצוב בתי ספר – קווים מנחים
עיצוב בתי ספר חשוב גם בימים הללו הם ימים מורכבים וקשים מנשוא. המציאות טרפה לנו את כל הקלפים המוכרים, שמטה את הקרקע מתחת לרגלינו והותירה
חדשנות בחינוך – לומדים מחוץ לקופסה
חדשנות בחינוך מתחילה בעיצוב בתי ספר חדשניים! במשך שנים נותר מרחב הלמידה הבית ספרי ללא שינוי. באופן עקרוני, פרוגרמות משרד החינוך עדיין מתייחסות לבית הספר
מכללת דוד ילין – עיצוב טרקלין
מכללת דוד ילין התחדשה במרחב ייחודי וחדשני הכולל חזית ביתית, חמה ומסבירת פנים, המציעה טיול בין מגוון סצנות אפשריות של פעילויות והיסטוריה, עבור קהל הסטודנטים
טיפים לעיצוב ספרייה
ספרייה – בואו נחשוב על זה רגע. פעם, כשהיינו ילדים, היינו מגיעים לספרייה העירונית, למטרה אחת בלבד: קריאת ספרים. עיצוב הספרייה הסתכם במדפים עמוסי ספרים,
עיצוב פשוט – שילובי צבעים וחומרים למראה יומיומי
עיצוב בעיני הוא שילובי צבעים וחומרים מעבר לכך, שהם אינסופיים, (כי בינינו, מזמן שכבר נשברה החוקיות לגבי מה כן ומה לא), הם מאפשרים לנו ליצור
ליבנה כשחקן מרכזי – שילובי צבעים וחומרים
ליבנה או בשמו הבינלאומי – בריץ, הוא חומר פשוט ואיכות. השימוש בו מומלץ בעיצוב חדרי ידים, בתי ספר ומוסדות חינוכים. שילובי צבעים בהשראת הקנט החשוף
פלטת צבעים הראשונה בהיסטוריה – שילוב צבעים וחומרים
פלטת צבעים הראשונה בהיסטוריה הייתה ככל הנראה מנומרת. כאחת שאוהבת צבע, וחומרים, כמו ילדה השבויה בקסמה של חנות ממתקים, מרתק אותי כל פעם מחדש לנסות ולעבוד
צבעים וחומרים – אדום ושחור
צבעים מקיפים את עולמנו ומתורגמים על ידינו באמצעות החוויה הויזואלית שעינינו תופסות. אולם מעבר לאבחנה הויזואלית בין שילובי הצבעים והגוונים השונים, לצבעים כוח והשפעה על
תקנה לבנייה ירוקה (5281) בבתי הספר וגני הילדים – האומנם?
תקנה לבנייה ירוקה (תקנה 5281) שנכנסה לתוקפה ממש בימים אלו, מעלה תהיות קשות בכל הנוגע לתפיסת מבני חינוך בהקשר לבנייה ירוקה ובריאות המשתמש. כלומר התלמידים
מרחב מוגן מעוצב כמרחב למידה גמיש
מרחב מוגן לסוגיו קיים בכל מבני הציבור ובבתים החדשים במדינת ישראל. למרחב המוגן כללים ברורים ונוקשים וכאשר מדובר במבני ציבור בדגש על מוס"ח הכללים וההנחיות
חדר מחשבים – אין דבר כזה!
חדר מחשבים משתנה בדיוק כמו שהמחשב השתנה. חדרי המחשבים של המאה ה-21 משתנים והופכים למרחבי למידה חדשניים. טיפים חשובים לעיצוב חדר מחשבים או בשמו החדש
הצבעים ב"משחק הדיונון"– זה! לא משחק ילדים
"אמא את חייבת לראות את הסדרה הזאת!!! את מ'זה תאהבי את העיצוב ושילוב הצבעים, זה סוג של פנטזיה, מי שחשב על זה הוא פשוט גאון.
קירות מעוצבים – פוסטרים במקום קירות, לא בבית ספרנו
קירות מעוצבים בבית, בבית הספר ובמשרד, כי פוסטרים במקום קירות, זה כבר לא שם המשחק. בין אם אנו מטפלים בעיצוב כיתה, עיצוב מסדרון, עיצוב סביבה
ריהוט לבית ספר – "חזרה לספסל הלימודים"
ריהוט לבית ספר, אם אבקש מכם לדמיין כיתה, מהו הריהוט שיהיה שם? האם יהיו אלו שולחנות? כיסאות? כיצד הם יראו? ומהם השורשים למשפט השגור בפינו:
עיצוב כיתה – חדשנות בעולם מסורתי
עיצוב כיתה ותכנון מרחבי למידה חדשניים מצריך מאיתנו הבנת שני שדות פעולה מרכזיים הפועלים במקביל: פדגוגיה וארכיטקטורה. יצירת זיקה הולמת בין שני השדות הללו, תוך
שילובי צבעים – התאמות ובחירת צבעים
שילובי צבעים נכונים יכולים להפוך חלל משעמם לחלל יוצא דופן. כיצד נדייק את החלל לצרכים בעזרת שילוב צבעים? מהו אותו עיצוב שמשאיר אותנו פעורי פה
בתי ספר מעוצבים – פרויקט אל תורי
בתי ספר מעוצבים הופכים לדבר שגרתי ואט אט בתי ספר רבים עוברים מהפך. בתי הספר הופכים מותאמים יותר ללמידה של המאה ה-21. בית הספר לבנות
עיצוב מרחבי למידה בבית ספר אל-תורי בירושלים
עיצוב מרחבי למידה בבית ספר אל-תורי במזרח ירושלים, הוא אחד הפרויקטים המרגשים ביותר עבורי. פרויקט המדגיש את משמעות קיומו של בית הספר והקשר החזק בין
יצירתיות, צבע ,שמחה והשראה
"יצירתיות, צבע ,שמחה, השראה – תקבלו הכל מהכל בפרק החדש של "מעצבת אחת שלוש שאלות". גם תרצו לחזור לרגע לילדות ולדמיין את עצמכם לומדים וגדלים
פתרונות עיצוב באמצעות טפטים
פתרונות עיצוב באמצעות טפטים, יכולים להיות פתרונות נפלאים כחלק מתכנונו ועיצובו מחדש של הבית. הבית שהפך למרכז עולמנו בשנה האחרונה חייב שינויים וחידושים. טפטים יכולים
למידה מחוץ לכיתה במרחבי למידה חוץ כיתתיים – הלכה למעשה
למידה מחוץ לכיתה היא אחד הדברים שאנו למדים ממשבר הקורונה. חל שינוי ביחס לאופי הלמידה המתבקשת, יהיו אלו שילוב הלמידה מרחוק המבוססת טכנולוגיה ותשתיות תומכות.
מרחבי למידה חוץ כיתתיים – יוצאים מגבולות הכיתה
אנו מבינים כיום את החשיבות שבתכנון מרחבי הלמידה כמרחבים משמעותיים המזמנים תשתית ללמידה משמעותית. תשתית למידה בה הבניית הידע מהווה מרכיב משמעותית. למידה המעוררת לסקרנות
Hygge – יוצרים מרחב למידה חמים ונוח
Hygge (הוּגֶּה או הִיגֶּה) הוא מונח סקנדינבי המהווה נדבך מרכזי בתרבות הדנית. שורשיו נגזרים מאופן התמודדותו של האדם עם מזג האוויר הקשה השורר באזור.
עיצוב משרד קטן – מה עושים שהמשרד עובר לבית?
המציאות בצל הקורונה מכתיבה אופני פעולה שלא הכרנו עד היום. אנו עדים לשינוי גישה ואופן התייחסות למקום העבודה ולאופי העבודה ונוצר צורך בעיצוב משרד קטן.
מרחבי למידה חדשניים – מזה בכלל אומר? ומהי בכלל חדשנות?
לא מעט אנו שומעים את המילים "מרחבי למידה חדשניים" נזרקות לאוויר. הן מצד אנשי חינוך מטעם המשרד והן מטעם הנוגעים לסוגיית החינוך באגפי החינוך בעיריות
שילוב צבעים – כיצד מוסיפים צבע לחיים?
כיצד מוספים צבע לחיים בעזרת שילוב צבעים? הצבעים מהווים חלק בלתי נפרד מחיינו, הם עוטפים אותנו מכל הכיוונים ובכל ההיבטים. קיומם נתון לנו עוד משחר
עיצוב מסדרון בית הספר – מה חשוב ומה לא לעשות
לפני שאדון בסוגיית עיצוב מסדרון בית הספר, כדאי שנכיר את המונח הזה, ומה מקורותיו. בית הספר כפי שאנו מכירים בנוי על פרוגרמות מוכרות, אשר באופן
השפעת הקרונה על עיצוב פנים משרדים
ברור לנו כי הקורונה כאן, ומן הסתם אנו חיים לצידה. או נלמד לעשות זאת בעתיד. בכל אופן בכל הנוגע לקורונה, אנו נמצאים בשלבים של ניסוי
עיצוב קירות כחלק משפה עיצובית
המרחב בו אנו חיים מתנהג כטקסט חזותי תלת מימדי, בעל מסרים שאינם מילוליים (כהן, בן פשט, & ברקוביץ', 2006). וכאשר אנו אומרים מרחב, אנו מתכוונים
PVC לרצפה – הרצפה הופכת לסביבה לימודית
PVC לרצפה יכול להפוך את הרצפה ללסביבת למידה משמעותית. איך הופכים את הרצפה לסביבה לימודית באמצעות שימוש ב PVC?
הקשר שבין סביבות למידה לאוריינות חזותית
כאשר אנו נפגשים עם המונח סביבות למידה, ישר מצטייר במוחנו מרחב לימודי צבעוני, המאפשר למידה במגוון סגנונות. אולם סביבת הלמידה היא הרבה יותר מאשר אוסף
עיצוב סביבה לימודית לאור ההתמודדות עם נגיף הקורונה
שנת הלימודים תשפ"א נפתחה לפני ימים אחדים תחת תנאים מגבילים, לאור ההתמודדות עם נגיף הקורנה. מתווה הפעילות כפי שהגדיר משרד החינוך, נולד מתוך "הצורך באיזון
סביבת למידה – היום אתמול ומחר
המונח סביבת למידה הפך למונח שגור במילון המונחים בשדה הפדגוגיה והחינוך וגם מחוצה לו, במעגלים הרחבים יותר, החל מספקים ונותני שרות לבתי הספר, וכלה בהורים
הפרעות קשב – למי מפריעות ההפרעות? הצעה לבחינה מחודשת
כשהייתי ילדה, זרעי המהות שלי היו מוחבאים היטב, מחכים לרגע המתאים לבקוע ולפרוח. הייתי ילדה חולמנית, שתקנית, אסטרו, מעופפת. היום קוראים לזה הפרעות קשב ADD.
סביבות עבודה מזה אומר בעצם?
סוגיית תכנון סביבות עבודה, משרדית ולימודית כאחד, נדרשת לחשיבה מקיפה ויסודית באשר לצרכים ולפונקציות שהיא צריכה למלא. בחינת הערכים החברתיים, התרבותיים, תפיסות העולם לרבות התפיסות
מרחב אישי – כל ילד זקוק לבית על עץ
זה כבר כמה ימים טובים שאני עייפה, ולא מריצות מרובות סביב עבודה, שהרי הכל כמעט נעצר, פרוייקטים חדשים של עיצוב פנים שעמדו שנייה לפני חתימה,
מה ילד רוצה להיות
אני זוכרת מסדרון ארוך וחלונות חלונות מעל גובה עיניים של ילדה קטנה בראשית כיתה א'. אני זוכרת את קרני האור שחדרו את שיממון המסדרון ואת